Dezbaterea privind diversificarea și dinamizarea pieței de evenimente și de proiecte culturale locale

impartaseste cu prietenii

Cea de-a doua dezbatere din cadrul proiectului Magic Garden, având tema ”Diversificarea și dinamizarea pieței de evenimente și proiecte culturale locale” a avut loc în data de 18 octombrie în una dintre frumoasele încăperi ale Palatului Episcopiei Romano-catolice din Oradea. Discuțiile din cadrul dezbaterii au venit ca o continuare a primei dezbateri, o parte dintre participanți fiind prezenți la ambele întâlniri.

Între participanți s-au regăsit, pe lângă organizatori și gazde, reprezentanții Visit Oradea, reprezentanții Filarmonicii Oradea, Facultății de Artă, Muzeului Țării Crișurilor, organizatori de evenimente, studenți și artiști interesați de lumea proiectelor culturale locale.

Discuția a pornit de la o scurtă evaluare a proiectului Magic Garden și s-a generalizat la evenimentele și proiectele culturale.

S-au adus în discuție aspecte ce țin de procesul creativ, dar și care sunt principalele obstacole și provocări care apar în organizarea de astfel de evenimente. S-a discutat despre surse de finanțare, estimare a numărului de vizitatori, vânzări online sau offline de bilete, educarea publicului, riscuri care pot să apară pe parcurs, gestionarea criticilor. S-a discutat despre beneficiarii acestor evenimente, începând cu publicul cărora li se adresează, care este dornic să participe la evenimente culturale, și continuând cu instituțiile care pot astfel să își promoveze patrimoniul și serviciile. De exemplu, succesul Magic Garden va avea ca efect nu doar colaborări viitoare, dar și atragerea de public nou către Palatul Episcopal Romano-catolic și grădinile sale.

Cât de mare și accesibilă este piața de evenimente din Oradea? Concluzia a fost că există loc pentru mai multe evenimente și există deschidere din partea autorităților locale pentru organizarea lor. Un exemplu a fost ca în perioada Magic Garden s-au desfășurat simultan și alte evenimente, lucru care nu a afectat participarea la expoziție. Publicul a fost prezent în număr mare la toate evenimentele din oraș. Important este să existe colaborare și nu opoziție între organizatori.

Există însă și aspecte care pot fi îmbunătățite, și acest lucru poate porni de la feedback-ul primit din partea participanților. S-au oferit câteva sugestii pentru Magic Garden pentru evenimente viitoare. Totuși, nu este ușor de găsit echilibru între investițiile făcute în eveniment și încasările estimate, sau între ideile generate și cele implementate în proiecte, astfel încât experiența publicului să fie una reușită, dar păstrând costurile în limitele stabilite în buget.

Una dintre concluziile importante ale dezbaterii a fost că un factor determinant în organizarea de evenimente culturale este curajul organizatorilor de a le realiza și de a nu se lăsa descurajați de riscuri și piedici.

De asemenea, este foarte important ca organizatorii să evalueze corect publicul căruia se adresează și să își adapteze comunicarea și serviciile, dar în același timp este necesară și o educare a publicului. De exemplu, publicul ar trebui să fie învățat să cumpere / rezerve bilete online, atât pentru a evita frustrările viitoare că nu pot participa la eveniment, dar și pentru a ușura estimările și demersurile organizatorului.

O alta concluzie importantă a fost legată de oportunitatea și chiar necesitatea unor astfel de întâlniri și discuții, unii participanți amintind chiar faptul că în urma primei dezbateri s-au legat mai multe colaborări între entități locale pentru realizarea de evenimente și schimburi de experiență, dar și de învățare pentru studenți.

Întâlnirea a fost una productivă, discuțiile au continuat în cadrul sesiunii de networking și probabail vor avea loc în viitor și alte discuții și colaborări între participanți.

impartaseste cu prietenii
ȘTIRI & INSPIRATIE

Mai Multe Articole.